SEO & sökoptimering

sökoptimering

Vad är SEO och sökoptimering?

SEO kallas på svenska sökoptimering, syftet med sökoptimering är att den ska förbättra din synlighet hos sökmotorerna och därmed öka antalet besökare till din hemsida. Med hjälp av sökoptimering så kan du enklare nå första sidan på goggle och därmed generar mer trafik till din hemsida. För den som ska lyckas tjäna pengar på internet så är SEO ett måste. Många använder idag sökmotorer för att hitta information, eftersom den är lättillgänglig och enkel. Att google är dagens största sökmotor är det inget snack om och just därför fokuserar många artiklar kring SEO just om hur man ska anpassa sin hemsida efter googles sökmotor. När man har insett vikten med SEO så förstår man hur viktig det är när man ska tjäna pengar på internet.

Vart hittar jag information om sökoptimering? Internet är en bra startpunkt, men för att spara lite tid åt er så har jag tagit fram sökmotorkonsult.se. Det är en lättläst hemsida med mycket information kring sökoptimering. Denna hemsida erbjuder också en gratis SEO analys, vilket innebär att den analyserar eran hemsida och ger sedan tips på vilka ändringar som kan göras för att förbättra hemsidans synlighet på nätet. En annan bra sökoptimeringssida är getupdated. Getupdated har massor av SEO-verktyg som du kan använda när du ska sökoptimera din hemsida.

Jag tänkte också tipsa er om en bra hemsida där ni kan testa er placering på google. Hos Gserp kan ni kolla vilken placering ni ligger på era sökord. Själv använder jag denna vertyg när jag ska titta på min placering på google. Detta sparar mycket tid för mig då jag slipper att manuellt bläddra genom google för att hitta min placering. Nedanför har ni en film från Mat Cutts som ger tips på hur ni ska sökoptimera era hemsidor efter google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar