Skräp för dig men guld för något annan!

sälja och tjäna pengar
Du kanske slänger guld?
Hej precis som titel ovan säger så kan något som i dina ögon är skräp vara ett värde för någon annan. Nu i dessa flyttider fick jag erfara hur mycket saker vi slänger i onödan och som faktiskt kan vara nytta för någon annan och hur vi lätt tar för givet att ingen annan vill ha det. Det är så mycket pengar vi har av värde som vi aldrig utnyttjar och som slängs på soptippen. Med andra ord slänger vi våra pengar på tippen utan att vara medvetna om det. Men istället för att slänga det kan man pröva sälja dessa gratis på olika Facebooksidor för billig pris. Till en början kan småsummor som 50 eller 20 kr ses som små mynt men tillsammans kan de bli många.

Nu när vi flyttade prövade jag lägga ut alla saker på Facebook och jag blev så förvånad hur folk var villiga att köpa det mesta så länge priset var lågt. Till slut lyckades jag sälja totalt 3000 kr för saker som normalt skulle slängas men tack vare lågt pris såldes samtliga. Men knepet var att sälja det lågt och jag blev förvånad över hur folk plötsligt blev så köpbenägna så fort summan hamnar runt 50 och 100 kr. Till och med kunde du sätta lågt 50 med budgivning och få det så mycket högre bara för att folk började buda från lågt pris och blev köp tokiga.

Internet nya loppis
Till min förvåning insåg jag att loppis hypen har nu hamnat på små köp & sälj grupper på Facebook. Internet som källa för att sälja saker som normalt skulle kosta att lägga upp för försäljning blev så mycket mer enkelt att sälja av. Det var för mig en riktig ögonöppnare att se hur mycket man kunde sälja av och tjäna pengar på som man normalt hade slängt på tippen. Med internet når du också ut till en större grupp och därmed chansen att hitta rätt köpare. Men det jag märkte var att summorna behöver vara låga och större summor av någon anledning gick enklare på sidor som blocket. Summan av allt vara att låga summor köpte folk bara för priset och inte om de faktiskt behöver sakerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar