Tjäna pengar på internet!?


Tjäna pengar på internet kontra realisten

Jag har skrivit många artiklar om hur man kan tjäna pengar på internet men inte mycket om hur man ska se på det. Felet som många gör när de slänger in sig i projektet att tjäna pengar på internet är att de går in med en inställning om att det är lättförtjänta pengar och därmed inte tidskrävande. När de till sin förvåning upptäcker att arbetet kräver mycket tid så ger de flesta upp. Detta är synd eftersom många ger upp innan de ens har försökt på riktigt. I början kan mycket av de som ingår i ämnet tjäna pengar på internet vara förvirrande och svårt att förstå, men låter man sig inte skrämmas av denna tanke och fortsätter att pusha sig själv att förstå de olika knepen och metoderna som finns tillgängliga, så kommer man lära sig konsten att tjäna pengar på internet. Konsten att tjäna pengar är som vilket arbete som helst, i början går det segt. Man är klumpig och har svårt att förstå men plötsligt börjar pusselbitarna läggas på plats och en vacker dag förstår man allt.


Vad fick mig att börja med projektet tjäna pengar på internet? I början var det väldigt förvirrande som för många andra eftersom det finns så många olika metoder att välja mellan. Men den fick mig också inse dess stora potential. Som jag ser på det är nätet oändligt och den växer ständigt, den är helt enkelt här för att stanna en väldigt lång tid framöver. Internet blir också mer och mer integrerat i människors liv, den är redan en del av vår vardag. Nätet som jag ser på det är möjligheternas land, där gränserna ständigt töjs och expanderas. Det är en plats där oupptäckta guldgruvorna väntar på att upptäckas. För att hitta dessa guldgruvor krävs det att du lägger ner mycket tid och arbete men när du väl har gjort det kommer det vara värt mödan.

Budskapet i denna artikel är att läsarna ska förstå att tjäna pengar på nätet inte alltid är lättförtjänta pengar och att det i många fall kräver mycket tid och hårt arbete bakom det. Tiden och arbetsinsatsen du lägger ner kommer dock att minskas med tiden vart eftersom du lär dig mer om ämnet tjäna pengar på internet. Vilka tips kan jag ge alla nya som ska börja tjäna pengar på internet? För det första ha tålamod, det kommer att ta lite tid att läsa in allt och förstå alla de olika metoderna som finns att använda när man ska tjäna pengar på nätet. Sedan bör du tänka långsiktigt istället för kortsiktigt när du ska tjäna pengar på internet. Det är som de säger att Rom inte byggdes på en dag, samma tankegång ska du ha med dig när du börjar med projektet att tjäna pengar på nätet. I början kommer du tjäna små summor men skapar du tillräckligt många små inkomster som är spridda på nätet så blir det stora summor i längden, det är som de säger, många bäckar små gör en stor å. För att förtydliga hur jag menar för mina läsare tänkte jag kort illustrera hur jag gick tillväga när jag började med projektet att tjäna pengar på internet.


  • Betalda undersökningar: Detta var min startpunkt och här registrerade jag mig på 10 olika hemsidor som just erbjuder betalda undersökningar. Efter ett tag då jag lärt mig och börjat förstått hur betalda undersökningar fungerar gick jag vidare till nästa projekt. Om ni är intresserade att börja med betalda undersökningar så finns det skrivet hur man ska gå tillväga i min artikel betalda undersökningar.
  • Betalt för att läsa E-post: Nästa projekt blev alltså att registrera sig på en hemsida där de erbjuder sina medlemmar pengar för att läsa sin E-post. Då kom jag över denna hemsida Emailadvert som är en svensk hemsida som just erbjuder sina medlemmar pengar för att läsa sin E-post.
  • Affiliate program: Mitt tredje projekt blev alltså att börja marknadsföra reklam och tjäna pengar på det. Om ni är intresserade att börja med affiliate program så finns det skrivet hur ni ska gå tillväga i min artikel betalda undersökningar.
  • Skriva artiklar på engelska: Mitt senaste projekt innefattar just att skriva artiklar på Engelska. Några hemsidor som jag registrerat mig på är Real writings job: Bukisa: och Shvoong:
Som ni märker har jag börjat smått och sedan adderat flera andra projekt för att öka min inkomst. Det är en ständigt pågående projekt som växer och jag lär mig nya knep för varje dag som går. Jag hoppas att denna artikel har hjälpt er kära läsare, ha det bra =)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar